Felanmälan

Här hittar du mer information om hur du felanmäler problem som rör stadsnätet.

Om du har fel i dina tjänster för internet, tv eller telefoni via stadsnätet ska du alltid felanmäla till din tjänsteleverantör.

Kontrollera det här innan du gör en felanmälan
1. Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna.
2. Kontrollera att alla lampor lyser eller blinkar på din utrustning (dator, tv-box, router, telefonidosa och så vidare).
3. Koppla bort egen router eller annan enhet så att din dator sitter direktkopplad till LAN1 på stadsnätsuttaget.
4. Starta om all utrustning genom att dra ur alla strömsladdar och koppla in dem igen efter 5-10 minuter.

Så här gör du en felanmälan
1. Kontakta den tjänsteleverantör du valt för internet, tv eller telefoni. 
2. Din tjänsteleverantör felsöker tillsammans med dig över telefon.
3. Tjänsteleverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
4. Vid fel i accessnät eller fastighetsnät kontaktar tjänsteleverantören Open Universe för att göra felanmälan. Open Universe felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat. I. förekommande fall så vidarebefordrar Open Universe ärendet till fastighetsnätsbyggaren eller Stadsnätet
5. Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.

Innan du gräver måste du alltid begära en ledningsanvisning via Ledningskollen.

Har du grävt av eller på annat sätt skadat din eller någon annans fiberkabel? Ring 0155-388 40 under kontorstid. Efter kontorstid ringer du Securitas 010-470 59 49.

Hyr du och behöver felanmäla en svartfiberförbindelse? Kontakta Kundcenter på telefon 0155-388 40 under kontorstid. 

Kontakt för sidan: Kundcenter 

Kontakta oss

Oxelö Energi
Besöksadress
Sjögatan 28
613 81 Oxelösund

Öppettider
Måndag: 8.00-16.30
Tisdag-fredag: 8.00-14.30
Lunchstängt: 12.00-13.00

Kundcenter
Telefon: 0155-388 40
Växel: 0155-388 00
kundcenter@remove-this.oxelosund.remove-this.se