Felanmälan

På kundcenter tar vi emot din felanmälan under kontorstid när det gäller vatten, elnät, fjärrvärme och stadsnätet . Om du har fel i dina tjänster för internet, tv eller telefoni via stadsnätet ska du alltid felanmäla till din tjänsteleverantör.

Under kontorstid tar vi emot din felanmälan för vatten, fjärrvärme och elnät. Under kontorstid tar vi även emot akuta felanmälningar.

Du kan nå oss på

Telefon 0155-388 40

E-post oxeloenergi@oxelosund.se

Efter kontorstid anmäler du akuta felanmälningar direkt till Securitas på telefon 010-470 59 49.

Internet & TV

Oxelö Energi har ingen avtalad slutkundssupport och kan därför inte hantera felanmälningar från slutkunder.

Om du har problem med internet, tv eller telefoni via stadsnätet ska du istället alltid felanmäla till din tjänsteleverantör.

Kontrollera det här innan du gör en felanmälan

  1. Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna.
  2. Kontrollera att alla lampor lyser eller blinkar på din utrustning (dator, tv-box, router, telefonidosa och så vidare).
  3. Koppla bort egen utrustning såsom router, telefonibox eller andra enheter och koppla din dator direkt till LAN1 på Stadsnätsuttaget/tjänstefördelaren.
  4. Starta om all utrustning genom att dra ur alla strömsladdar och koppla in dem igen efter 5-10 minuter.

Så här gör du en felanmälan

  1. Kontakta den tjänsteleverantör du valt för internet, tv eller telefoni.
  2. Din tjänsteleverantör felsöker tillsammans med dig över telefon.
  3. Tjänsteleverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i stads-eller fastighetsnätet.
  4. Vid fel i stads- eller fastighetsnät kontaktar tjänsteleverantören Open Universe för att göra felanmälan. Open Universe felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar Open Universe ärendet till Oxelö Energi som äger stadsnätet.
  5. Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked

Du som kund behöver alltså endast vända dig till din tjänsteleverantör, oavsett vart felet ligger. Det är även din tjänsteleverantör som ansvarar för att hålla dig uppdaterad i ärendet.

Här kan du läsa mer och göra din felanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Svartfiber

Är du företag och hyr svartfiber och behöver felanmäla en förbindelse, vänligen kontakta kundcenter på 0155-388 40. Utanför kontorstid kontakta Securitas 010-470 59 49


Har du grävt av eller på annat sätt skadat din eller någon annans fiber, elnäts-, fjärrvärme eller vattenledning? Kontakta Kundcenter

Utanför kontorstid kontakta Securitas 010-470 59 49

Tänk på att innan du gräver så måste du alltid begära en ledningsanvisning via Ledningskollen. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vill du anmäla ett strömavbrott? Kontaktuppgifter till Kundcenter och Securitas hittar du här.

Kontrollera detta innan du ringer oss

  • kontrollera att säkringarna i proppskåpet är hela
  • att jordfelsbrytaren inte löst ut
  • se efter om det lyser hos grannarna

Sidan uppdaterad:

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer