Vanliga frågor

Allmän städning runt återvinningsstationerna sköts av Broms Renhållning AB. Du kan kontakta kundcenter Oxelö Energi så sköter vi kontakten med Broms Renhållning

Då ringer du till FTI 0200-88 03 11 och meddelar vilken behållare som är full eller så kontaktar du oss på kundcenter.

Du kan se vilken veckodag du har hämtning på Oxelö Energis hemsida  när hämtas mina sopor?

Bor du i villa/egen fastighet knyter du valfri plastpåse om det bruna kärlet på tömningsdagen vilket signalerar till vår entreprenör att de skall lämna kvar en bunt papperspåsar hos dig.

Bor du i samfällighet kan föreningen beställa påsar hos oss på kundcenter, telefon 0155-388 40.

Bor du i flerfamiljshus, kontakta din fastighetsägare som skall tillhandahålla påsar till sina hyresgäster.

Är du fastighetsägare, meddela kundcenter 0155-388 40 i god tid för utkörning av ert årsbehov.

Sommarstugeföreningar kan inför sommarsäsongen själva ansvara för avhämtning av påsar till sina medlemmar. Beställning görs till kundcenter 0155-388 40.

Påsarna finns också för utlämning för enskilt bruk på återvinningscentralen och på Oxelö Energis kundcenter, reception, Sjögatan 28 samt på ICA Kvantum, Oxelösund. 

Kattsand sorteras som brännbart.

Häll över oljan i en plastflaska med kork som sedan kastas i brännbart. Det finns miljötrattar att hämta i Kundcenter, Sjögatan 28. En miljötratt är ett bra hjälpmedel när du ska hälla över oljan till flaskan. Läs mer under frågan Vad är en miljötratt?

Ett tips är att lägga en tidning eller äggkartong i botten på kärlet samt se till att kärlet är rent o torrt .Ruska loss påsarna och då speciellt vid väderomslag och innan tömning.

Ett tips kan vara att förvara luktande matavfall exempelvis räkskal i en plastburk i sin frys. Kastas sedan i kärlet innan tömning.

Vissa kunder önskar papperspåsar och för matavfall som har vassa skal exempelvis färsk ananas, vindruvsstjälkar eller taggiga kärnor är papperspåsen det bästa valet. Bio-påsen går oftast sönder vid ovarsam hantering.

Vilka olika storlekar det finns på det gröna kärlet och vad det kostar hittar du på här under renhållning/avtal och priser/ renhållningstaxa. Beställningen gör du till kundcenter via mail eller telefon

Vill du ha ditt bruna eller gröna kärl tvättat?

Kontakta Broms Renhållning på telefon 0155 – 310 29 för pris och mer information.

Kontakta kundcenter Oxelö Energi som då skriver ut en rekvisition på begärt antal kärl som sedan faktureras på kommande faktura.

Kontakt för sidan: Kundcenter 

Kontakta oss

Oxelö Energi
Besöksadress
Sjögatan 28
613 81 Oxelösund

Öppettider
Måndag: 8.00-17.00
Tisdag-fredag: 8.00-14.30
Lunchstängt: 12.00-13.00

Kundcenter
Telefon: 0155-388 40
Växel: 0155-388 00
kundcenter@remove-this.oxelosund.remove-this.se