Loggan för Oxelösunds kommun

Felanmälan

Innan du gör en felanmälan, kontrollera först om det finns några pågående driftstörningar

 

 

Har du strömavbrott, kontrollera detta innan du ringer oss

  • kontrollera att säkringarna i proppskåpet är hela
  • att jordfelsbrytaren inte löst ut
  • se efter om det lyser hos grannarna

Vi tar emot din felanmälan på telefon 0155-388 40 under våra ordinarie öppettider

Efter kontorstid anmäler du akuta felanmälningar direkt till Securitas på telefon 010-470 59 49.


Upplever du problem relaterat till fjärrvärmen kan du göra din felanmälan här

Vi kan även ta emot din felanmälan på telefon 0155-388 40 under våra ordinarie öppettider

Efter kontorstid anmäler du akuta fel till Securitas på telefon 010-470 59 49.


Upplever du problem relaterat till vatten eller avlopp kan du göra din felanmälan här

Vi kan även ta emot din felanmälan på telefon 0155-388 40 under våra ordinarie öppettider

Efter kontorstid anmäler du akuta fel till Securitas på telefon 010-470 59 49.


Oxelö Energi har ingen avtalad slutkundssupport och kan därför inte hantera felanmälningar från slutkunder. Så länge du inte vet med dig att du fysiskt skadat din fiberkabel

Om du har problem med internet eller TV via stadsnätet ska du istället alltid felanmäla till din tjänsteleverantör. Du hittar mer information och kontaktuppgifter här Länk till annan webbplats.

Så här gör du en felanmälan

  1. Kontakta den eller de tjänsteleverantörer du valt för internet & TV
  2. Din tjänsteleverantör felsöker tillsammans med dig över telefon.
  3. Tjänsteleverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i stadsnätet
  4. Vid fel i stadsnätet kontaktar tjänsteleverantören vår kommunikationsoperatör för att göra felanmälan. Kommunikationsoperatören felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat. Om fysiskt kabelfel misstänks så vidarebefordrar de ärendet till Oxelö Energi som äger fiberkablarna.
  5. Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked

Din tjänsteleverantör ansvarar för att hålla dig uppdaterad i ärendet.

Du som kund behöver alltså endast vända dig till din tjänsteleverantör, oavsett vart felet ligger.

 

Svartfiber

Är du företag och hyr svartfiber och behöver felanmäla en förbindelse, vänligen kontakta kundcenter på 0155-388 40. Utanför kontorstid kontakta Securitas 010-470 59 49


Har du problem gällande Mina Sidor hos oss? Gör en Felanmälan Mina Sidor Länk till annan webbplats.

Har du grävt av eller på annat sätt skadat din eller någon annans fiber, elnäts-, fjärrvärme eller vattenledning?

Kontakta kundcenter på 0155-388 40

Utanför kontorstid kontakta Securitas 010-470 59 49

Tänk på att innan du gräver så måste du alltid begära en ledningsanvisning via Ledningskollen. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.