Oxelösunds logga

Elnät

Här hittar du våra vanliga frågor om elnätet

En installationsanmälan gör du när du ska bygga nytt eller vid andra förändringar som berör elinstallationer. En registreringsanmälan ska lämnas av behörig elinstallatör för att få tillstånd att utföra elinstallationer på Oxelö Energis distributionsområde.

Elmätaren avläses automatiskt med fjärravläsning. Du som kund behöver inte registrera din mätarställning. Du kan se din aktuella förbrukning och statistik på Mina sidorlänk till annan webbplats

Du kan ringa till kundcenter Oxelö Energi telefon 0155-388 40 eller vi mejl oxeloenerig@oxelosund.se så hjälper vi dig. Vill du göra det själv gör du det på Bixias webbplats.länk till annan webbplats

Du har rätt till ersättning för anmält strömavbrott som varar minst i 12 timmar.
Det aktuella strömavbrottet ska pågå under minst 12 sammanhängande timmar.

Avbrottet anses vara åtgärdat om elen fungerat oavbrutet i minst 2 sammanhängande timmar efter avbrottet.

  • Om du har haft avbrott med mer än än 12 timmar får du ersättning med 12,5 procent av den årliga beräknade nätavgiften, som lägst 1 000 kr.
  • Om du haft avbrott med mer än 24 timmar får du ersättning med ytterligare 25 procent av den årliga beräknade nätavgiften, som lägst 2 000kr. Detta gäller för varje påbörjad 24-timmarsperiod.

Den maximala ersättningen är 300 procent av den beräknande årliga nätkostnaden.

Personal finns alltid i beredskap dygnet runt för att kunna hjälpa till om ett strömavbrott skulle inträffa.

Sidan uppdaterad: 13 augusti 2020

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer