Hur informerar vi om oplanerade avbrott för elnät, fjärrvärme och vatten?

Med dagens snabba informationssamhälle vet vi att många förväntar sig information efter bara någon minut. Vi behöver dock först få klarhet i var avbrottet är och hur många som är drabbade. Först efter det kan vi lägga ut information om vad som hänt.

  • När ett avbrott uppstår lägger vi ut en allmän information på hemsidan om att avbrott inträffat.
  • När felet är lokaliserat lägger vi ut ytterligare information och en tid för när det beräknas vara åtgärdat.
  • Vi informerar om reparationen blir fördröjd
  • Vi informerar även när felet är åtgärdat. Om tekniken inte fungerar som den ska, prioriterar vi att åtgärda felet så snabbt som möjligt före att få ut information. Därför kan det i vissa fall bli så att information först kommer ut när felet är åtgärdat.

Stadsnät

Information vid oplanerade driftavbrott för dig som kund i Stadsnätet får du ifrån din tjänsteleverantör eller via Driftinformation

Sidan uppdaterad:

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer