Faktura, autogiro och betalning

Läs mer om vanliga frågor gällande fakturor här. Vill du se dina fakturor, logga in på Mina Sidor

E-faktura är en elektronisk faktura som skickas direkt till din internetbank. Det passar bra för dig som vill hålla koll på dina fakturor men gärna slipper få dem utskrivna på papper. Du kan snabbt och enkelt se eller betala e-fakturan var som helst där du har tillgång till din internetbank.

Vill du ha din faktura som en E-faktura anmäler du det själv direkt i din internetbank, så registreras det hos oss inom några dagar.

Viktigt att veta: den som är skriven på avtalet hos oss måste vara den som ansöker om e-faktura eftersom identifiering sker via personnummer. För att kunna söka e-faktura måste du även ha ett svenskt personnummer.

Autogiro är ett bekvämt sätt att betala utan att behöva bevaka förfallodagar och köa på post eller bank. Du kan lita på att din faktura alltid betalas i tid - även när du är bortrest.

Autogiro är en service som inte kostar dig något extra. Det enda villkor är att du måste se till att det finns pengar på ditt konto när betalningen ska göras.

Kontakta oss på Oxelö Energi så skickar vi blankett för ansökan om betalning via autogiro.

Du kan även skriva ut en blankett för autogiro under Blanketter. Läs noga igenom villkorstexten. Fyll i anmälningsblanketten och underteckna. Vik blanketten på mitten, tejpa ihop och posta den. Vi bjuder på portot. Du kan även lämna in den i Receptionen på Sjögatan 28.

När autogirot är registrerat och klart får du det bekräftat genom att inbetalningskortet på fakturan är makulerat.

E-postfaktura är detsamma som en vanlig faktura, skillnaden är att den skickas direkt till din e-postadress som ett bifogat PDF-dokument. Det är papperslöst och dessutom bekvämt för dig som ofta är ute och reser.

Vill du ha din faktura via e-post kontakta kundcenter på telefon 0155-388 40 eller e-post oxeloenergi@oxelosund.se

För en ökad trygghet för både personal och besökare kan du endast betala med betalkort hos oss. Vi tar inte emot kontantbetalningar.

Det finns även möjlighet att betala din faktura med swish. Om du vill betala med swish kontaka oss på telefon 0155-388 40 så hjälper vi dig.

Om du inte betalar din faktura i tid kommer du att få en påminnelse via Svea Ekonomi. Denna kan vara både kostnadsfri eller kostnadsbelagd.

Betalas inte påminnelsen inom angiven tid riskerar du att få ett inkassokrav från Svea Inkasso Länk till annan webbplats..

Sidan uppdaterad:

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer