Faktura, autogiro och betalning

Nytt fakturasystem renhållning

Från och med november får du en separat faktura för renhållning och kan behöva registrera ett nytt bankgironummer för inbetalning

För att bättre kunna möta framtida behov byter vi nu fakturasystem för verksamheten renhållning. Det innebär att din tidigare samlingsfaktura från Oxelö Energi nu kommer som två separata fakturor. En faktura för renhållning och en samlingsfaktura för VA, elnät och fjärrvärme.


Hur får jag som privatkund min faktura framöver?

I ett övergångsskede skickas fakturan för renhållning ut med olika tids-intervall. I november får du en faktura i förskott för kostnaden för november och december. I april 2022 får du en faktura i efterskott för kostnaderna för januari, februari och mars. Efter det får du din faktura för renhållningen var tredje månad, det vill säga i juli, därefter i oktober och så vidare.
Samlingsfakturan för VA, elnät och fjärrvärme får du månadsvis som tidigare.

Behöver jag göra något som privatkund?

Har du autogiro idag?

Då behöver du inte göra någonting. Renhållnings-fakturan betalas automatiskt med ditt tidigare
anmälda autogiro. Vill du inte ha kvar ditt autogiro behöver du kontakta Kundcenter telefon 0155-388 40

Har du e-faktura idag?

Då behöver du inte göra någonting.

Önskar du betala via e-faktura?

Sök upp Oxelö Energi Renhållning
som ny mottagare via din internetbank.

Får du din faktura med post eller e-post?

Då behöver du registrera ett nytt bankgironummer 5370-3799.

Hur påverkar det mig som företagskund?

Du får din faktura månadsvis som vanligt. Du behöver registrera ett nytt bankgiro, 5370-3799.

Har du frågor?

Kontakta Kundcenter på telefon 0155-388 40 eller via e-post oxeloenergi@oxelosund.se

E-faktura är en elektronisk faktura som skickas direkt till din internetbank. Det passar bra för dig som vill hålla koll på dina fakturor men gärna slipper få dem utskrivna på papper. Du kan snabbt och enkelt se eller betala e-fakturan var som helst där du har tillgång till din internetbank.

Vill du ha din faktura som en E-faktura anmäler du det själv direkt i din internetbank, så registreras det hos oss inom några dagar.

Viktigt att veta: den som är skriven på avtalet hos oss måste vara den som ansöker om e-faktura eftersom identifiering sker via personnummer. För att kunna söka e-faktura måste du även ha ett svenskt personnummer.

Autogiro är ett bekvämt sätt att betala utan att behöva bevaka förfallodagar och köa på post eller bank. Du kan lita på att din faktura alltid betalas i tid - även när du är bortrest.

Autogiro är en service som inte kostar dig något extra. Det enda villkor är att du måste se till att det finns pengar på ditt konto när betalningen ska göras.

Kontakta oss på Oxelö Energi så skickar vi blankett för ansökan om betalning via autogiro.

Du kan även skriva ut en blankett för autogiro under Blanketter. Läs noga igenom villkorstexten. Fyll i anmälningsblanketten och underteckna. Vik blanketten på mitten, tejpa ihop och posta den. Vi bjuder på portot. Du kan även lämna in den i Receptionen på Sjögatan 28.

När autogirot är registrerat och klart får du det bekräftat genom att inbetalningskortet på fakturan är makulerat.

E-postfaktura är detsamma som en vanlig faktura, skillnaden är att den skickas direkt till din e-postadress som ett bifogat PDF-dokument. Det är papperslöst och dessutom bekvämt för dig som ofta är ute och reser.

Vill du ha din faktura via e-post kontakta kundcenter på telefon 0155-388 40 eller e-post oxeloenergi@oxelosund.se

För en ökad trygghet för både personal och besökare kan du endast betala med betalkort hos oss. Vi tar inte emot kontantbetalningar.

Det finns även möjlighet att betala din faktura med swish. Om du vill betala med swish kontaka oss på telefon 0155-388 40 så hjälper vi dig.

Sidan uppdaterad:

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer